Letadlo Fairey Gannet se základnou na letadlových lodích bylo navrženo k pronásledování ponorek. Svůj první let absolvovalo v roce 1949. Jednalo se o první letadlo na světě poháněné zdvojenou turbínou s protiběžnými vrtulemi. Bylo také prvním turbovrtulovým letounem, který byl schopný přistát na letadlové lodi, a prvním letounem v britském námořním letectvu Fleet Air Arm, který mohl plnit jak bojové, tak i pátrací mise. Verze T.5 určená pro výcvik pilotů vyletěla poprvé v roce 1957. Gannet zůstal v aktivní službě do roku 1972. Ve Spojených státech byl ale Gannet T.5 s označením XT752 zrestaurován do letuschopného stavu a od roku 2013 se bude účastnit velkých leteckých přehlídek.
- Detailní povrch pláště s plastickými spoji panelů
- Detailně zpracovaná pilotní kabina s přístrojovou deskou, postranními panely a sedadly
- Šachta pro zbraně může být otevřená
- Samostatná křidélka
- Samostatné klapky křídel
- Detailně zpracovaný podvozek
- Radom
- Otáčející se protiběžné vrtule
- Potisky se značením pro tyto verze:
- Fairey Gannet T.5 Restoration, Shannan Hendricks, Letiště New Richmond, Wisconsin, USA, Leden 2013
- Fairey Gannet T.5, No. 849 Naval Air Squadron, Fleet Air Arm, RNAS Culdrose, UK, Září 1964
Detaily modelu
Měřítko: 1:72
Počet dílů: 105
Délka: 187 mm
Rozpětí křídel: 230 mm
Obtížnost: 4